Holdtræning i ROFI Fitness

I ROFI Fitness kan vi tilbyde forskellige former for holdtræning.

Holdtræning er for både kvinder og mænd på alle niveauer.

Vores veluddannede instruktører vil sørge for, at du får en spændende og effektiv træning.

INFO OM HOLD

Bookingsystemet FlexyBox er helt nyt, så ingenting er som det plejer at være.
KUN AFBUDSREGLERNE.

Har vi ikke din e-mailadresse kan du ikke modtage informationer, og ej heller logge på Flexybox.

Så send os en mail med: Navn, adresse, mobiltelefonnummer og e-mailadresse til:  fitness@rofi.dk så svarer vi tilbage hurtigst mulig.

Er du logget på Flexybox, skal du tjekke om du har et aktivt medlemskab eller klip.
Uden aktivt medlemskab eller klip kan du ikke booke dig på hold.

I Flexybox under ”Medlemsoplysninger” og nederst under ”Medlemskaber” kan du se om du har et aktivt medlemskab.

  • Har du et medlemskab der udløber f. eks. d. 5/6-21 kan du kun booke dig på hold frem til den dato.
  • Har du 3 klip tilbage kan du booke dig på 3 hold.
  • Har du ikke et aktivt medlemskab kan du ikke booke dig på hold.

Tilmelding og køb af medlemskab

Medlemskaber kan købes online via din profil: Log på (flexybox.com)

Er du ikke medlem kan du tilmelde dig her: Køb af Medlemskab (flexybox.com)

 

Abs n’ Booty Attack

Her har vi fokus på stammen, dvs. core og balder/ben. Så er du til sved på panden, høj puls og garanti for ømme ben, så er dette hold lige noget for dig.

Vores motto er, at det skal være sjovt at træne - MEN det skal være hårdt.

Træningen er for alle. Du sætter selv dit niveau, som vi nok skal prøve at presse dig udover. Vi glæder os til at se dig! 

Bike

Bike er for dig, der gerne vil forbrænde en masse kalorier, forbedre din kondition og samtidig have det sjovt .

Vi køre på Body Bike Smart+ Ocean IX.

Der er mulighed for at se sin træning og fremskridt med Appen: Body Bike Smart+

Den downloades på sin mobil og så bruger man mobilen som display til at køre efter i timerne.

På appen kan der fx. ses: WATT, kørte km og forbrændte kalorier.

Alle kan være med uanset forudsætninger.

Vores instruktører vejleder dig og guider dig igennem timen, så du får den bedst mulige oplevelse.

Instruktøren foreslår tempo, men det er DIG, som bestemmer dit tempo og belastning hele vejen igennem timen.

Bike og cirkel

Har du også svært ved at nå både cardiotræning og styrketræning? – nu får du muligheden!

Spin og cirkel er en kombineret time hvor der i de første 30 minutter undervises i effektiv konditionstræning i bikelokalet. Du vil blive guidet godt igennem af instruktøren, som vil vise dig, hvordan du skal forholde dig til cyklen og musikken.

Herefter undervises der i 35-45 min. i fitness, hvor der vil være fokus på styrkelse af hele kroppen. Styrkedelen laves i cirkeltræningsmaskinerne. God variation med god effekt på både kondition og styrke.

Timen er for dig, som gerne vil have den fantastiske fornemmelse spinning giver samt få en super opstramning og god forbrænding.

Crossfitness

På crossfitness dyrker vi hele kroppen. Vi træner udholdenhed, tungt (hvis man vil), power og sjovt. Der er svedgaranti og risiko for ømme lår- og mavemuskler.

Til træningen bruges forskellige redskaber som f.eks.: Slamball, TRX, BOSU, Kettlebell, Bildæk, vægte, elastikker og Sandbags.

Træningen er tilpasset så man følger sit eget tempo og niveau. Så alle kan være med.

Formiddags Fit

Formiddags Fit er for alle, der vil forbedre og styrke blandt andet kroppens kerne samt de primære muskler, der er en nødvendighed for at holde sig i form til at klare hverdagens fysiske krav. Vi træner kroppen funktionelt, hvilket betyder, at vi tager udgangspunkt i hverdagens udfordringer. Vi lægger fokus forskelligt fra gang til gang, men der vil altid være øvelser, som går igen, så det er en blanding af kendte samt nye øvelser.

Holdet starter med en opvarmning, der kan variere fra gang til gang - mulighederne er mangfoldige. Målet er at få godt gang i kroppes led og muskler, hvilket blandt andet kan være gennem aerobic, step, corebar eller andet sjov.

Vi udfordrer balance- og koordinationsevnen ved at udføre forskellige bevægelser, hvor musklerne skal samarbejde.

Kom og vær med til en effektiv træningstime, hvor vi har fokus på træning, åndedræt og de lange bevægebaner. Går du med skavanker kan du måske godt deltage alligevel, da vi lægger mere vægt på den gode træning kontra den hurtige og eksplosive træning.

En smidig og stærk krop er en sund krop.

Ofte slutter timen af med hygge, en kop kaffe og en god snak med de andre deltagere.

Full-body-attack

På denne time arbejdes der med alle kroppens muskler.

Du arbejder ved din egen base med forskellige træningsredskaber som f.eks. : Exertube elastikker, små træningselastikker, håndvægte, stepbænk, store og små måtter.

Timen er for alle, både kvinder og mænd. Der er forskellige vægtstørrelser og elastikstyrker, så hvis man vil træne tungt, er dette også en mulighed.

Men Out of Shape

Rent herrehold med lige dele sved og mandehørm - kører som en forårs- og efterårssæson på 10-12 træninger.

Træningen består hovedsageligt af TRX men der bliver også banket dæk, slæbt sandsække og arbejdet med Kettlebells. Der bliver knoklet igennem, men alle kan møde op og være med uanset form og træningstilstand.

For at finde den hårfine balance mellem ernæring og træning, har vi traditionen tro 2-3 smagninger pr sæson. Udover at gøre os klogere på øl, vin og forskellige typer alkohol, er det også super hyggeligt og med til at gøre holdet ret socialt.

Pilates

I pilates stilles der krav til udøverens fokus, kontrol og udholdenhed, hvilket gør metoden effektiv. Alle øvelser kan laves i en modificeret version eller med variation.

Pilates er for alle der ønsker udholdenhed og fokus på mindre muskelgrupper. Programmet opbygges så den ene øvelse leder videre til den næste. Under hele timen vil der være fokus på stabilitet og vejrtrækning.  

TRX

TRX® Suspension Training er helt unik og funktionel træning, som baseres på 5 grundlæggende principper, hvor øvelserne er en kombination af dynamiske bevægelser og statiske positioner.

  1. Du træner styrke, fleksibilitet, mobilitet og balance i alle øvelser
  2. Funktionel træning er øvelser relateret til dagligdags bevægelser
  3. Belastningen er udelukkende din egen kropsvægt
  4. Involvering af core muskulatur i alle øvelser
  5. Du træner med kun et ophængspunkt.

TRX® træning er funktionel træning, hvor du ved hver øvelse træner hele kroppen, hvilket adskiller sig fra den mere konventionelle træning i maskiner, ved at engagere flere led og muskler i bevægelserne, da din egen kropsvægt indgår som belastning i den funktionelle træning.

TRX® er let tilgængelig for stort set alle, som ønsker at træne og blive udfordret på styrke, stabilitet, mobilitet og balance.

TRX® Suspension Training blev født i US Navy SEALs som et transportabelt og effektivt træningssystem til brug for elitesoldaterne - når som helst og hvor som helst.

TRX® er udfordrende, sjovt og lige så hårdt, som du ønsker.

Verdensklasseatleter fra så forskellige idrætsgrene som amerikansk fodbold, golf, triatlon og kampsport har begejstret taget TRX®  til sig.

Yoga

Patanjali Yoga er en aktiv yogaform, hvor du opøver smidighed og opbygger øget styrke og udholdenhed.

Der er tillige fokus på, at yogastillingerne udføres anatomisk korrekt, og der arbejdes derfor med kroppens lige linjer.

 

Zumba® Fitness

Zumba® Fitness er en fest. Det handler om at have det sjovt, alt imens der forbrændes en masse kalorier. Du kommer til svede, smile og kommer fra træning med fornyet energi.

Zumba er basseret på latinamerikanske dansetrin og rytmer og er bla. inspireret af reggaeton, salsa, cumbia og merenque.

 

Instruktører i ROFI fitness

 

  - I mine timer er det vigtigt for mig, at have det sjovt og udfordre sig selv uanset hvilket niveau man befinder sig på. Efter en time med mig vil man forstå og sætte pris på sætningen: "at give sig selv fuldt ud". Den bedste time er en time, der fjerner alt stress og lader en tilbage med en følelse af, at man kan alt på trods af, at man "har givet sig fuldt ud". Jeg dyrker motion for at opnå velvære og overskud i en travl hverdag.
Ulla Birkmose  
   
   

- Jeg er uddannet personlig træner ved Fitness Institute i Århus i 2016 og arbejder fuld tid med personlig træning, bootcamp, makkertræning, programlægning, holdtræning og Inbody-målinger.

Du kan læse mere om Lisette og de forskellige muligheder for personlig træning her.

Lisette Andersen  
   
 - Mine timer er hovedsageligt baserede på Suunto-pulssystemet, hvilket gør at alle kan være med, uanset niveau. Jeg lægger meget vægt på, at alle går derfra med en god oplevelse og sved på panden. Mine timer er sammensat med det formål at motion skal være hårdt og udfordrende, og stadig skal vi kunne have et smil på læben.
 Louise Grønberg Nielsen    
     
   - Mine timer er planlagt så alle kan være med. Der er altid mulighed for selv at regulere belastningen så timen bliver præcis så hård man har lyst til. Ligeledes ligger jeg vægt på, at der arbejdes i brede pulszoner, så man kan lægge sin træning, der hvor kroppen er i stand til det på dagen. Jeg planlægger programmer med fokus på 3 vigtige elementer. Muskelopbygning, iltoptagelse og kondition. Tre vigtige elementer for at få maksimal udbytte af en time med pulsspin. Der kan være timer med fokus på alle elementer eller timer med fokus på hver enkelt element. Fælles for alle timer er at musikken er velovervejet. Jeg synes at en time flyver afsted, hvis musikken er motiverende og det betyder ofte, at man kan give sig selv lidt ekstra, hvis der er en god sang. På mine timer er der syng-med-garanti.
 Berit Simonsen    
     
     
 - Min foretrukne træningform er funtionel cirkeltræning med TRX og Kettlebells. Det er derfor naturligt for mig, at forsøge at videregive glæden ved denne træningsform gennem min TRX undervisning - og nu også med en cardio-del i TRX Puls. Jeg lægger vægt på, at alle skal kunne få udbytte af de hold jeg underviser. Derfor deles øvelserne ofte op med forskellige niveauer og feedback er altid meget velkommen. Der lægges vægt på, at øvelserne udføres korrekt og med passende belastning, derfor rettes der løbende i timen og øvelserne vises før de skal udføres.
 Henrik Stenhøj    
     
     
   Step er holdet hvor du får pulsen i vejret og sved på panden. Mine timer starter med opvarmning, hvor vi får gang i hele kroppen. Vi begynder med forskellige grundtrin, der efterhånden sammensættes til blokke, og til sidst til en lille serie. Trinnene gennemgås grundigt undervejs, så alle kan følge med. Sværhedsgraden øges efterhånden som vi kommer frem på sæsonen. De små grå skal også have lidt motion. Timen afsluttes med lidt mave- og rygtræning og selvfølgelig lidt udstrækning til sidst, så vi alle kan gå hjem med en dejlig følelse af at være brugt. Step-aerobic er en dejlig form for motion, og de sjove trin, der ofte sammenlignes med dansetrin, kombineret med den gode rytmiske musik, giver dig en helt speciel energi og glæde.
Tove Midtgaard    
     
     
 

Jeg træner fordi jeg synes det er sjovt.

- Sjovt at udfordre mig selv og min krop, samtidig med at jeg holder mig fit-for-fight.

- Sjovt at træne både udholdenhed og styrke til god musik, der motiverer og gør mig glad i låget.

- Sjovt at træne sammen med andre, der får mig til at presse mig selv lidt ekstra og giver mig lyst til at komme igen.

Jeg er instruktør i både spinning og TRX, men uanset hvilket hold du deltager på, vil jeg gøre mit til at også du får udfordret dig selv, prøvet din styrke og udholdenhed af, og går gladere fra træning med en lyst til at komme igen – fordi du synes det var sjovt.

Ann Holm    
     
     

 - Jeg har styrketrænet de sidste 8 år som en mere eller mindre fast del af min ugeplan.

I 2014 blev jeg uddannet fitnessinstruktør ved DGI, fordi jeg bare elsker at styrketræne og gerne vil give den glæde ved at træne videre til andre, som også har stor og positiv indflydelse på min hverdag.

I min træning vægter jeg derfor seriøsitet højt og ligeså vigtigt – højt humør! Det samme ser jeg gerne afspejlet hos holdets deltagere.

Dorte Sørensen    
     
     

- Jeg har i hele mit liv haft en stor passion for alle former for træning. Jeg er gammel atlet i Skive SAM klubben, og har derfor altid været aktiv.

Jeg har været atlet i 7 år, indtil jeg kom ud for en knæskade i 2014, hvorfor min tilgang til træning skulle se anderledes ud. Derfor begyndte jeg at styrketræne, og har elsket det lige siden. 

Mit motto for træning er at det skal være sjovt, men også hårdt. Jeg elsker at give mig 110% og vil glæde mig over, at kunne få andre til at elske det lige så meget.

 Sara Elkjær Poulsen    
     
     
- Jeg gennemførte min første uddannelse som yogalærer i 1996 og har således mange års undervisningserfaring.

I september 2018 afsluttede jeg et toårigt uddannelsesforløb med en international certificering fra Patanjali Yoga Switzerland.  
Lene Bukart    
     
     

Spinning skal helst være udfordrende og give følelsen af, at det går rigtigt godt det her. Om du er erfaren sportsudøver eller skal med på turen for første gang. Der skal være plads til alle.

 Jeg forsøger at bruge mine erfaringer fra landevejscykling, og bringe dem ind i spinninglokalet. Forhåbentligt giver det følelsen af at klatre op ad Alpe d'huez, imens det fedeste musik giver kræfter som supermand. Og bare rolig der er jo altid en nedkørsel efter toppen.

Uffe Østergaard  
     
     

Jeg har haft licens til at undervise i Zumba Fitness i mere end 3 år og har også licens til at undervise i Zumba Sentao (med stole) og Zumba Toning (med Toning sticks/små håndvægte). 

Jeg elsker at undervise og det giver jeg udtryk for i alle mine timer. Kom og vær med. Du vil ikke fortryde det.

Signe Bjerre Sørensen    
     
     
  - Jeg er uddannet fysioterapeut i 2017 og har sidenhen uddannet mig indenfor pilates, hvor jeg også selv har dyrket det en del.

I mine timer er jeg meget fokuseret på udførelsen af øvelserne og at alle går fra timen med en god oplevelse - og forhåbentligt også sved på panden.
Mona From  
   
  - Mit navn er Britt Jensen, 25 år og uddannet fitnessinstruktør, personlig træner og kostvejleder ved Fitness Institute i Århus. Jeg er specialiseret i styrke og aerob træning, som er min store passion.
Britt Jensen  
   
 
 - Jeg hedder Per, og er det man på jysk kalder motionist nørd.

Med mig som instruktør til Bike gælder det om, at vi gir os fuldt ud, har det sjovt og kører afvekslende I forskellige intervaller og med en afstikker på nogle hårde bjergetaper, når vi har lysten til det.

Hos mig må man gerne mærke at man har været til Bike, men det skal samtidig være sjovt.

Alle kan være med.

Per